Hrvati su mrzovoljni kad su u pitanju električni automobili. Zašto? Jedan razlog je sigurno cijena – drugi je navodno ograničen raspon. Međutim, to je prošlost.

 

Jer ne samo u pogledu troškova, već i u pogledu dometa, u 2019. godini puno se toga promijenilo: brojna električna vozila sada mogu staviti nekfosilna vozila u svoje džepove kada je u pitanju domet. Uostalom, mnogi električni automobili danas lako prelaze 350 km i više s jednim “punjenjem spremnika”.

Iako se domet električnih vozila povećava, infrastruktura za punjenje se također poboljšava : Mnoge benzinske postaje i supermarketi sada nude parkirališta na kojima možete besplatno puniti svoj električni automobil.

U ovom ćete članku pronaći sve TOP “zvijezde” dometa 2019. godine koji mogu preći 300 kilometara i više uz jedno punjenje baterije . Ako želite znati više, pogledajte našu usporedbu električnih automobila s recenzijama čitača:

 

18. mjesto: VW e-Golf – domet do 300 km (jedan od najgorih EV)

Uz VW e-Golf , VW se također pokušava probiti na uspjeh klasika u industriji električnih vozila. Električni Golf ima domet do 300 kilometara i najveću brzinu od 150 km / h. U pogledu ubrzanja, e-Golf malo zaostaje za konkurentom BMW-om i3 – sa nešto manje od deset sekundi (od 0 do 100 km / h) .

Cijena: oko 35.000 eura za novu osnovnu verziju, e-Golf je u srednjem rasponu cijena. Moderni klasik se već koristi na pola puta.

 

17. mjesto: BMW i3 / i3s – domet do 310 km

Futuristički izgled BMW-a i3 , koji je u prodaji od 2013. godine, nije po svačijem ukusu .

Minivan nudi dovoljno prostora za malu obitelj koja može prevesti do 300 kilometara bez punjenja. i3 od 170 KS ubrzava do 100 km / h za ponosnih 7,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 150 km / h.

Usput: sportska i3 varijanta BMW i3s ubrzava se brže od svog nespornog brata, ali troši i više električne energije. I zato ima malo manji domet.

16. mjesto: Hyundai Ioniq Elektro – domet do 311 km

Hyundai Ioniq EV prva verzija je imala domet od 280km, ali sada je nadograđen: Nova verzija ima domet od 311 kilometara (WLTP), a sa 100 kW (136 PS), više snage. To ga čini pogodnim za obilazak grada i sela. Ako na autocesti vozite duže udaljenosti, možda ćete morati malo odmoriti. Nakon kraćeg vremena, baterija od 38,2 kWh ponovo se puni. Na svom vrhuncu, Hyundai Ioniq Elektro vozi maksimalnom brzinom do 165 km/h.

Garancija je također posebna: Hyundai jamči 8-godišnje jamstvo na bateriju do 200.000 kilometara. Mnogi su dodaci već uključeni u osnovnu opremu, poput parking pomoćnika i 8-inčnog zaslona u boji osjetljivog na dodir. Novi Hyundai Ioniq Elektro dostupan je od oko 34.500 eura. 15. mjesto: DS 3 Crossback E-Tense – domet do 332 km

S DS 3 Crossback E-Tense, DS Automobile je predstavio moderan električni SUV sa 100 kW (136 KS) motorom ispod haube. Petosjed ima okretni moment od 260 NM i ubrzava do 100 km / h u 9 sekundi. S dometom od 332 kilometra zahvaljujući bateriji od 50 kWh, također je prikladan za dulja putovanja.

U pogledu cijene, Stromer-ova verzija DS 3 Crossback počinje od 37.500 eura.

14. mjesto: Opel Corsa-E – domet do 337 km

Opel Corsa, jedan od najprodavanijih automobila u Njemačkoj, sada je dostupna i kao električni automobil. Sa motorom od 100 kW (136 KS) i baterijom od 50 kWh, Opel se oslanja na isprobani format, zaslon u boji zaslona osjetljivog na dodir i vezu s pametnim telefonom uključeni su u osnovnu verziju bez dodatnog plaćanja. Opel određuje domet kao 337 kilometara (WLTP). Nakon 30 minuta brzog punjača, baterija je već napunjena do 80 posto. Ubrzanje je ponekad brže od konkurencije: Opel vozi 100 km / h u 8 sekundi.

Opel Corsa-E dostupan je od 29.900 eura. Međutim, ekološki bonus i smanjenje PDV-a do kraja 2020. smanjivat će i ukupan trošak na ovakvo vozilo. To znači da kupci mogu kupiti Corsa-E za manje od 20.000 eura.

13. mjesto: Peugeot e-208 – domet do 340 km

S dva EV,  e-208 i Peugeot e-2008, Peugeot je na tržište lansirao dva e-vozila s dugim dometom: Peugeot e-208 ima domet od 340 kilometara, Peugeot e-2008 domet od 320 kilometara. Dva mala automobila doista izgledaju dobro i ponekad izgledaju više kao mali SUV, stvarni su uštedi prostora i na taj način osiguravaju puno udobnosti. Oboje donose 100 kW / 136 KS i okretni moment od 260 NM. Pored toga, oba imaju bateriju od 50 kWh.

Postoji mala razlika u cijeni: Peugeot e-208 dostupan je od 30.000 eura, Peugeot e-2008 od 35.000 eura.

12. mjesto: Nissan Leaf e + – domet do 385 km

Nissan Leaf na tržištu je od 2010  – u međuvremenu također novo izdanje Nissan Leaf e + s jačom opremom i ponudom. Kompaktni model i dalje je najprodavaniji električni automobil na svijetu, a novo izdanje ima domet od 385 kilometara (WLTP). Osim baterije od 62 kWh, Japanci imaju i motor od 160 kW, što odgovara 217 KS. Punjenje je također brzo: baterija na brzom punjaču se puni od 20 do 80 posto u roku od 90 minuta. Opcija brzog punjača dostupna je samo uz dodatni trošak (otprilike 1.500 eura), ali posebno se isplati kada vozite autocestom.

Leaf e + postiže najveću brzinu od 144 km / h i – u usporedbi s drugim e-automobilima – ima izvrsnu ravnotežu okoliša. u smislu emisija onečišćujućih tvari. Evo slika Nissan Leafa :

 

 

 

 

 

 

Kupnja: Novi Leaf e + dostupan je za oko 37.000 eura. Za razliku od drugih proizvođača, uključeni su i različiti pomoćnici u vožnji, kao što su Apple CarPlay i Android Auto. Rabljeni Leaf (prva generacija) mogu se naći za 10.000 eura: Međutim, oni imaju samo domet od 200 kilometara …

11. mjesto: Renault Zoe – domet do 400 km

Renault Zoe: mali automobil s dometom od 300 kilometara. 

S novom baterijom od 41 kWh, Renaultov mali električni automobil Zoe u teoriji postiže domet od 400 kilometara (u praksi je to oko 320 prema WLTP metodi mjerenja). Zoe pokreće elektromotor od 92 KS koji do 100 km / h ubrzava za 13,2 sekunde i dosegne maksimalnih 135 km / h.

U usporedbi s konkurencijom, Renault Zoe je poprilično pristupačan: za 21.900 eura tu je mali automobil sa slabijom baterijom, a za oko 4.000 eura više s moćnijom baterijom. Renault naplaćuje mjesečnu najamninu za baterije, ali će također zamijeniti bateriju u slučaju kvara.

2019. na tržište bi mogao stići novi Renault Zoe II koji bi tada trebao postići domet od 400 km čak i u stvarnim uvjetima.

Kupnja: rabljeni Zoe dostupni su već od oko 8.000 eura.

10. mjesto: Audi E-tron Sportback – domet do 446 km

 

To je prvi potpuno električni automobil iz Audija: Audi E-tron , vozilo luksuzne klase s dugim dometom. Kao Audi E-tron 55 Sportback, službeno ima domet do 446 kilometara na jednom napunjenosti baterije (WLTP prema proizvođaču). Motor s 408 KS (300 kilovata) ubrzava SUV sa pogonom na sve kotače do 100 km / h u sportskih 6,6 sekundi. Audi E-tron vozi 200 km / h na vrhu.

Zanimljivo za Audi E-tron: Vozilo uopće nema retrovizor.

Audi također nudi svojim kupcima vlastitu tarifu za punjenje: Audi vozači mogu koristiti više od 150 000 punjača u više od 25 zemalja ako žele koristiti Audi Charging Service. Tada imate na korištenje od jedinstvene tarife i samo jedne kartice za naplatu. Međutim, tarife dostupne za odabir nisu jeftine.

U pogledu cijene, Audi E-tron je od srednje do gornje klase: osnovna verzija košta oko 70 000 eura.

9. mjesto: Kia e-Soul – domet do 452 km

Nova Soul je energizirana i prelazi preko 450 km. (Kia Motors)

Kia Soul je sada dostupna samo kao električni automobil. Nova Kia e-Soul predstavljena je u travnju 2019. godine i vrlo je popularna – rok isporuke je već godinu dana. Slično kao i Kia e-Niro (koji je na sljedećem mjestu), trebao bi stvoriti domet od preko 450 kilometara.

Nije ni čudo: oba koriste istu tehnologiju pogona. No potrebna je baterija od 64 kWh, a uz manju bateriju od 39,2 kWh trebala bi imati samo domet od 270 kilometara. Kia obećava da se velika baterija – uz odgovarajuću tehnologiju punjenja – u roku od sat vremena može napuniti od 20 do 80 posto.

Što se tiče performansi, moguć je sprint od 7,9 s (od 0 do 100 km / h) i najveća brzina od 167 km / h. Uz veću bateriju košza oko 37.800 eura.

8. mjesto: Kia e-Niro – domet do 455 km

Kia e-Niro postiže više od 450 km.

SUV Kia e-Niro – koji se u početku zvao “Niro EV” – bit će dostupan tek 2019. godine. Proizvođač Kia, koji također pripada Hyundaiju, obećava domet od 289 km s baterijom od 39,2 kWh i dometom 455 km s baterijom od 64 kWh. Stoga će e-Niro biti tehnički na sličnoj razini kao i Kona Elektro (vidi sljedeće mjesto).

Cijena: Osnovna verzija trebala bi biti dostupna od 34.000 eura.

7. mjesto: Jaguar I-Pace – domet do 470 km

Jaguar I-Pace je električni SUV koji ima za cilj da parira Tesli. Što se dometa tiče, to se još ne događa. ADAC je testirao E-Jaguar i prešao je 365 kilometara s jednim punjenjem; sam proizvođač sada određuje do 470 kilometara.

Ako želite iskoristiti dinamiku i performanse sportskog automobila koji nudi I-Pace, morate kopati dublje u džep: novi automobil košta od 77.850 eura …

6. mjesto: Mercedes EQC – domet do 471 km

Luksuzni SUV iz Mercedesa obećava visoku razinu komfora, ogromnu bateriju od 80 kWh i motor od 408 KS (300 kilovata). Prema proizvođaču, domet do 471 kilometra moguć je u idealnim uvjetima (WLTP). Okretni moment od 760 NM je impresivan, sportski Stromer ubrzava se od zastoja do 100 km / h u samo 5 sekundi. Mercedes EQC ima pogon na sve kotače i može ponijeti i prikolice sa sobom (do 1,8 tona), što je za električne automobile sve samo nerazumljivo. Moguć je i stalak za bicikle. Prema proizvođaču, Mercedes EQC može se puniti na stanici za brzo punjenje u roku od šest minuta ako pređete udaljenost od oko 100 kilometara dnevno. Preko noći baterija u utičnici ponovno se napuni sljedećeg jutra. Također treba napomenuti da taj domet još nije postignut i da trenutni sistem baterija ima problem sa kalkulacijom dometa, punjenjem i pregrijavanjem.

Međutim, vodeći električni automobil iz Mercedesa nije jeftin: osnovna verzija košta oko 70.000 eura, a mnogi dodaci koštaju. Paket pomoći vozaču, veza s Apple CarPlay / Android Auto, head-up zaslon i razni paketi u boji i stylingu omogućuju brzo povećanje cijena.

5. mjesto: Hyundai Kona Electric – do 480 km

Ne SUV, već (navodno) CUV: Hyundai Kona. (Slika: Hyundai Kona Elektro)

Od kolovoza 2018. Prvi električni automobil Koreanaca, Ioniq Elektro,također je na ovom popisu, još uvijek ima domet od 280 km.

Kako bi se distancirao od pojma SUV, Hyundai voli da se odnosi na Kona kao Crossover Utility Vehicle (CUV) – što naravno ne mijenja činjenicu da je Kona je SUV kao i drugi …

Kupnja: Cijena za rabljenog se kreće od 28000€

4. mjesto: Opel Ampera-e – domet do 520 kilometara

Opel je svoj hibrid pretvorio u električni. (Foto © Adam Opel AG)

Opel Ampera-e nasljeđuje njegov prethodnik, Amperu (bez e), što je još uvijek plug-in hibrid . Sa dometom od 520 kilometara, koji Opel određuje, Ampera-e čak nadmašuje brojne motore s unutarnjim izgaranjem, uostalom, mnogi pogonski goriva jedva dosežu oznaku od 500 km s jednim punim spremnikom. Električni motor od 204 KS šuška u Opel Stromeru, koji do 100 km/h ubrzava za manje od 8 sekundi. Uzgred, najveća brzina je 150 km/h.

Ulov: Ampera-e – što je zapravo varijanta Chevrolet-ovog modela- nije baš tako dostupan u Njemačkoj kao što bi trebao biti. Od siječnja 2017. njemačkim kupcima isporučeno je samo oko 600 vozila. Vozilo se trenutno može naručiti, ali vrijeme čekanja je oko  tri do četiri mjeseca.

Kupnja:  Rabljeni automobili su i dalje vrlo rijetki.

3. mjesto: Tesla Model X – domet do 565 kilometara

Tesla Model X
Prijeteći izgled i domet od preko 500 kilometara: Teslin model X. (Foto: © Tesla)

S velikim dvostrukim vratima i sedam (!) Sjedala, Tesla Model X izgleda poput predimenzioniranog vagona. Raspon od preko 500 kilometara koji proizvođač navodi također ga čini posebnim. Ovisno o verziji, Tesla X ubrzava od 210 km/h do 250 km/h – tako da sportski veliki obiteljski SUV daleko inferiorniji od većine vozila na benzinski pogon.

Vjerojatno nije svaka obitelj sa petero djece može priuštiti na cijenu od 115.000 eura …

Kupnja: rabljeni Tesla Model X dostupan je od oko 50000-80000 eura.

2. mjesto: Teslin model 3 – domet do 580 km

Tesla Model 3
E-automobil prikladan za mase – takav je bio plan: Teslin model 3. (Foto © Tesla)

Tesla Model 3 je trebao napasti gornji tržište srednjeg raspona s niskim cijenama – po Tesla standardima. Model dugog dosega, koji će se u Njemačkoj isporučivati ​​od ožujka 2019., ne samo da ubrzava od 0 do 100 km / h za manje od 5 sekundi, već bi trebao prijeći i 580 kilometara s jednim punjenjem baterije.

Kupite: Novi Tesla 3 trenutno košta oko 45.000 eura, rabljena vozila su teško dostupna i čak zbog velike potražnje rabljeni koštaju koliko i novi.

1. mjesto: Tesla Model S – domet do 610 kilometara (srušen i rekord od 642km)

Tesla Model S
Tesla Model S: luksuzni električni automobil vrhunskog raspona. (© Tesla)

S modelom S, Tesla također zauzima prva tri mjesta. Modeli serije Tesla S pokrivaju nevjerojatnih 610 kilometara (WLTP) na jednom punjenju baterije. Snaga motora u Tesli S varira od 320 do 800 KS, ovisno o modelu. Luksuzni automobil ubrzava do 100 km/h za 2,7 do 5,8 sekundi. Ograničenje brzine mu je 210 do 250 km/h.

Sve to ima svoju cijenu: Najjeftinija inačica Tesle S trenutno počinje od 86.000 eura za novi automobil ; rabljeni su dostupni od 25.000 eura.