https://youtu.be/t7nuIQGeYAI

Test VW ID3 jednog mehatroničara, robotičara, automatičara i tipičnog vozača. ID3 je sasvim solidan električni auto sa par negativnih detalja ali u konačnici sa pozitivnom prolaznom ocijenom. A za one koje zanima više, nastavite čitati. 👓 ID3 je prvo električno vozilo koje dolazi iz VW a kompletno je zasnovano na ideji platforme električnog vozila, a ne posuđene šasije fosilnog vozila (kao VW eUP ili eGolf 7 škart). S obzirom da sam do prije 2 godine radio na fosilnim vozilima i iz prijezira prema nekvalitetnim novim EU vozilima kompletno prelazim na električni pogon, osim što ih vozim također ih i održavam (elektronike) i “proizvodim” aftermarket rješenja popravki elektronika i tvornički osmišljenih kvarova (spašavam vlasnike skupih popravaka prodajom rješenja velikim servisima i proizvođačima). Od prvog momenta sjedanja u ID3 je dojam da nisi u Golfu ili Pasatu, već da je ipak nešto novo u pitanju. Za paljenje vozila nema bravica za metalni ključ, ili kao u Audiju eTron – “turn ignition to start engine” već ID3 ima keyless entry i keyless start. Dovoljno je samo pritisnuti pedalu kočnice i vozilo je startalo (kao u Tesla vozilima) Ubrzanje vozila i odziv papučice gasa ja sasvim solidno i dojam je da je vjerovatno brži od ostatka stage1 TDI lokomotiva na cesti. Prosječna potrošnja sa povremenim ubrzanjima u gradskoj vožnji je oko 22kwh na 100km, što je negdje u rangu sa Tesla S ili 3. Razočarenje je definitvno karta navigacije koja ne pokazuje punionice električnih vozila, već benzinske pumpe. Mogli su koristiti plugshare API (s obzirom da je spojen na LTE eSim net) ili bilo kojeg vanjskog partnera. Punjenje vozila je putem CCS do 50kw (45 minuta) ili AC punjenje do 7.2KW (7 sati). Veliki minus dajem na električna vozila koja nemaju on-board charger veći od 11kw, jer na gradskim punjačima ili doma zauzimate punjač na više od 7 sati (pravite gužvu i na loše pokrivenim lokacijama sa AC punjacom ste zaglavili cijeli dan). Neki konkretan test dometa nisam mogao napraviti u roku 2 sata, ali na 75% baterije domet je bio 246km, s obzirom da ovaj model ima 48kWh bateriju i potrosnju 22kwh, to je grubom vožnjom preko 200km dometa (sasvim solidno i realno). Kočenje je identično kao u ostatku VW flote, ne osjete se zadnji doboši koje mnogi ismijavaju medjutim to je veliki plus na električnim vozilima zbog manjeg trenja kočione obloge i manje mase kompletnog kočionog sistema na kotaču. (Smart 451 električni isto koristi) Sledeći minus su otvori u vratima za odlaganje predmeta, otvori nisu obloženi nikakvom tkaninom ili materijalom koji bi ublažio vibracije i zvukove. Sve što odložite u vrata bude proizvodilo neizdržljive zvukove za vrijeme vožnje. ID3 ima adaptivni tempomat sa hardware postavkama Tesle iz 2014 godine, sa Mobileye i Conti radarom, medjutim može samo držati rastojanje od vozila ispred i prinudno zadržavanje vozila u traci, nema nikakav oblik autonomne vožnje da recimo drži vozilo u sredini trake. Plus je udobnost vozila, u napravljenih 60 kilometara testa prvi dojam da je definitivno udobniji i od Tesle Model 3. Pogon na zadnjim kotačimo skoro pa i ne primjetite, u zavojima u pokušaju da prokližu zadnji kotači sigurnosni sistemi vrlo brzo vraćaju vozilo na originalnu putanju. Na zadnjoj klupi zaista ima dosta mjesta, ima više mjesta nego u Renault Zoe, Leaf ili Kona EV, a usudim se čak reći da ima više nego u Tesli Model S. Završna kvaliteta vozila je odlična, nema defekta u laku, plastikama i ostalim materijalima. Multimedija je ne dovršena i dosta funkcija na zaslonu ne radi, takodjer brzo CCS punjenje od 100kw se doplaćuje. Šuko punjač koji se dobije uz vozilo je samo 2.2KW (preko 40 sati punjenja). Ukupna kvaliteta vozila je vidljiva tek nakon par godina i budućnost ovog vozila ovisit će o kvarovima i troškovima održavanja (nećete trebati gasiti EGR DPF SRC nakon 100tkm ili “tankati” ložu da bi ostali u marginama rentabilnosti) Završni komentar na vozilo nije komentar na vozače ili ljubitelje VW već na ID3 , ovo vozilo bi bilo još bolje da je jeftinije. Ovaj primjerak košta 340000kn a jedina “hightech” stavka u vozilu su komande na volanu a naslon za ruku koji se jedva vidi i ljulja ispod lakta dodatno kvari sliku. Može li VW bolje? Naravno da može samo im treba reći istinu. Hoće li se većina novih korisnika razočarati? Sigurno neće, većina vozača treba vozilo od točke A do točke B. Vozilo smo dobili od

Porsche Inter Auto Hrvatska Jankomir
Vašu test vožnju možete rezervirati na broj: 013473867