Najčešća greška je upis snage vozila

Navest ćemo primjere i pravila u par koraka za evidenciju svih budućih upita.

Rabljen električno vozilo koje “uvozite” iz neke druge EU zemlje prvi unos snage na inozemnu prometnu je već obavljen u toj zemlji po pravilniku koji je i kod nas usvojen 2016 godine.

Snaga u KW koja se unosi u zemljama EU u prometnu je:

  • “NAJVEĆA SNAGA U 30 MINUTA”
  • “MAXIMUM 30 MIN POWER”

Razlog zašto se upisuje “maksimalna snaga u 30 minuta” je sasvim jednostavan. NETO snaga je snaga motora u laboratorijskim uslovima kad kad na valjcima testirate motor sa beskonačnim izvorom energije.
Dok je maksimalna snaga u 30 minuta mjerena u realnim uvjetima na elektricnom vozilu koji ima pad napona uzrokovan velikom potrošnjom, i prosjek snage u 30 minuta sa nestabilnim izvorom električne energije iznosti daleko manje. Taj pravilinik za unos snage u prometnu dozvolu je na cijelom tlu Europske unije uveden u 12 mjesec 2016 godine. Nažalost velika većina djelatnika u prodaji vozila (VAG, BMW itd.) i djelatnici CVH nisu upoznati sa tim.

Primjer upisa snage vozila Hyundai Kona EV u Njemačkoj. Upisano je 28KW što je u COC-u izražena “maksimalna snaga u 30 minuta”

Primjer upisa Porsche Taycan 4S koji ima neto snagu preko 350KW, u prometnu je upisana snaga od “maksimalna snaga u 30 minuta” koja iznosi 140KW (prednji pogon 70kw i zadnji 70kw)

Primjer Tesla S85 sa privlnim upisom od 79KW

Ta snaga je iskazana u COC dokumentu ili dokumentu dodatne tehničke specifikacije (ona se radi ukoliko nemate COC i nema vam ga tko izdati). Ukoliko COC nema iskazanu “snagu u 30 minuta” u prometnu se upisuje NETO maksimalna snaga.

Ukoliko ovo čitate i imate pogrešno upisane KW u prometnu to možete riješiti na tehničkom ponovnim upisom u prometnu, a polica osiguranja mora biti stornirana i ponovno upisana sa ispravnim KW. Nas su skoro iz Euroherc-a ubjedili da haluciniramo i da su oni upravu, međutim ovo vam je upustvo kako ispravno ide upis.

Drugo upozorenje glede uvoza rabljene ili nove Tesle je podatak koji traži CVH a on glasi GODINA PROIZVODNJE VOZILA. S obzirom da je taj podatak nije naveden u COC-u, a datum izdavanja računa nije relevantan podatak i CVH to ne prihvata čak u nekim slučajevima kazne djelatnika koji je odobrio upis i mora osobno odgovarati da je taj podatak točan. U dosta slučajeva su tražili od bilo kojeg Tesla centra da pismenim putem napišu pod kaznenom odgovornošću da je godina proizvodnje točna za određeno vozilo po broju šasije.

S obzirom da je broj šasije identitet vozila, svako vozilo ima jednu znamenku u broju šasije koja je oznaka godine proizvodnje vozila ali kako Tesla pod znamenkom 10 ne koristi “godinu proizvodnje” nego “godina modela” također se ne može koristiti kao relevantan podatak iz broja šasije.

Znakovi 1-3 oznaka su svjetskog proizvođača, za SAD je ovo 5YJ.
Znamenka 4 je model.
Znamenka 5 je atribut vozila, obično tipa karoserije.
Znamenka 6 je atribut vozila, obično sigurnosni sustav.
Znamenka 7 je atribut vozila, obično tip baterije (ali ne obično veličine baterije).
Znamenka 8 je atribut vozila, obično motor / pogon.
Znamenka 9 znamenka je kontrolne sume koja se razlikuje ovisno o vrijednosti ostalih znamenki.
Znamenka 10 znamenka je godina proizvodnje. Ovo je ranije bila godina proizvođača, ali čini se da je Tesla sada koristi kao brojku model godine.
Znamenka 11 je tvornica, osim za automobile proizvedene u Kini ovo je F za Fremont.
Znamenke 12 do 17 sekvencijski su broj, a znamenka 12 ponekad je vrijednost P kod ranih automobila, ali sada su to univerzalni brojevi.

Od početka 2021 godine izdavat će se novi COC koji će sadržavati podatak godine proizvodnje, do tada trebat će vam potvrda Tesla predstavništva iz Hrvatske.

A za one najapsurdnije slučajeve kad traže broj motora (naljepnica na “liftgate”):

Za sva ostala pitanja možete kontaktirati super ekipu Tesla Store Hrvatska ili nas.

 

ZABRANJENO KOPIRANJE SADRŽAJA