Nordijska zemlja postaje prva na svijetu gdje prodaja električnih automobila nadmašuje prodaju automobila na unutarnje izgaranje

Norveška je postala prva država na svijetu u kojoj je prodaja električnih automobila pretekla one koje pokreću benzinski, dizelski i hibridni motori, a njemački proizvođač automobila Volkswagen zamijenio je Teslu kao najvećeg proizvođača baterija, pokazuju podaci.

Baterijska električna vozila (BEV) činila su 54,3% svih novih automobila prodanih u nordijskoj zemlji 2020. godine, što je globalni rekord, u odnosu na 42,4% u 2019. godini i sa samo 1% ukupnog tržišta prije deset godina izjavio je (OFV) .

Nastojeći postati prva država koja je prekinula prodaju benzinskih i dizelskih automobila do 2025. godine, Norveška koja proizvodi naftu oslobađa se potpuno od ovisnisnosti od vozila sa unutarnjih izgaranjem i kompletno prelaze do na električni pogon.

Ta je politika pretvorila tržište automobila u laboratorij za proizvođače automobila koji traže put u budućnost bez motora s unutarnjim izgaranjem, prevrćući nove marke i modele na vrh popisa najprodavanijih proizvoda posljednjih godina.

Iako je prodaja BEV-ova srušila granicu od 50% u pojedinim mjesecima, 2020. je prvi put da su potpuno električni automobili prestigli kombinirani obim modela koji sadrže motore s unutarnjim izgaranjem za godinu dana u cjelini.

“Definitivno smo na putu da postignemo cilj 2025. godine”, rekao je Øyvind Thorsen, izvršni direktor OFV-a.

Prodaja BEV-a ubrzala se u posljednjim mjesecima 2020., dosegnuvši najvišu razinu bilo kojeg mjeseca u prosincu, s udjelom od 66,7% na tržištu automobila.

Volkswagenova marka Audi na vrhu je ljestvice 2020. godine sa svojim sportskim SUV vozilima e-tron i sportsback vozilima kao najprodavaniji novi osobni automobili u Norveškoj prošle godine, dok je Teslin srednji model 3, pobjednik 2019. godine, pao na drugo mjesto.

 

Očekuje se da će prodaja električnih vozila nastaviti rasti 2021. godine, prema industrijskim analitičarima i distributerima automobila, jer se na tržište donosi više modela.

“Naša preliminarna prognoza je da će električni automobili premašiti 65% tržišta 2021. godine”, rekla je Christina Bu koja je na čelu norveškog udruženja EV, interesne skupine. “Ako to uspijemo, cilj prodaje samo automobila s nultom emisijom 2025. godine bit će nadohvat ruke.”

Teslino srednje sportsko SUV vozilo Model Y ove bi godine trebalo stići na norveško tržište, kao i prvi električni SUV-ovi iz Forda, BMW-a i Volkswagena.

Suprotno tome, automobili sa samo dizelskim motorima pali su s vrha od 75,7% ukupnog norveškog tržišta u 2011. na samo 8,6% prošle godine.

Prošle godine prodaja novih automobila u zemlji iznosila je 141.412, od čega 76.789 potpuno električnih.

Iako će udio tržišta električne energije i dalje rasti, postoji neizvjesnost oko toga koliko će proizvođača automobila dodijeliti Norveškoj dok se europska potražnja povećava, rekao je Harald Frigstad, izvršni direktor norveškog uvoznika automobila Bertel O Steen.

Prodavač Daimler Mercedes-Benz, kao i marki Kia, Peugeot, Opel, Citroën, DS i Smart, predvidio je da će oko 70% njegove prodaje biti potpuno električnih modela 2021. godine